Časté otázky

FAQ - Často kladené otázky
  1. Ako funguje jaspravim.sk?
  2. Aké prostredie alebo softvér sú potrebné na prehliadanie Jaspravim.sk stránky?
  3. Chcem predávať službu/produkt na jaspravim.sk – čo mám robiť?
  4. Chcem kúpiť službu/produkt na jaspravim.sk – čo mám robiť?
  5. Akú garanciu mi poskytuje jaspravim.sk?
  6. Čo keď nenájdem službu/produkt, ktorú hľadám?
  7. Kam sa mám obrátiť keď potrebujem pomoc?
  8. Kde sa môžem sťažovať?
  9. Môžem ponúkať služby/produkty aj keď nie som živnostník/firma?
  10. Som firma, alebo živnostník – môžem predávať svoje služby alebo produkty?
  11. Som firma, alebo živnostík – môžem nakupovať služy alebo produkty?
  12. Môžem „vrátiť“ zakúpenú službu/produkt?
  13. Neposkytujem služby, ale viem vyrábať produkty, môžem sa aj tak registrovať?
  14. Čo je to hodnotenie?
  15. Ako dlho ostane môj inzerát aktívny?
  16. Koľko zarobím z každého predaja služby/produktu?
  17. Ako si vyberiem svoj zárobok?
  18. Kam posielate peniaze?
  19. Ako môžem komunikovať s predávajúcim/kupujúcim?
  20. Čo je to ponuka na mieru?
  21. Kedy mám využiť ponuku na mieru?
  22. Pre aké služby je vhodná ponuka na mieru?
  23. Vidia moju ponuku na mieru aj iný užívatelia?
  24. Čo ak druhá strana ponuku nepríjme?
  25. Ako si mám ponuku na mieru kúpiť?
  26. Čo ak sa zruší moja objednávka dostanem späť peniaze?
  27. Kedy mi predávajúci dodá objednávku?
  28. Ako urobiť objednávku?
  29. Prečo sa platí vopred?
  30. Ako mám doručiť objednávku keď som predávajúci?
  31. Ako mám ukončiť objednávku/ohodnotiť predávajúceho ako kupujúci?

Ako funguje jaspravim.sk?

Na to, aby si mohol predávať alebo nakupovať na jaspravim.sk je potrebná registrácia. Registrácia je zadarmo. Služby/produkty sa ponúkajú cez inzeráty. Ceny sú fixné a začínajú od 0.01 EUR do 250 EUR. Ide nám o rýchlo dodateľné služby/produkty za ceny do 250 EUR. Samozrejme je možné vložiť službu/produkt do košíka viackrát, takže konečná hodnota objednávky je neobmedzená.

Aké prostredie alebo softvér sú potrebné na prehliadanie Jaspravim.sk stránky?

Internetová stránka Jaspravim.sk je optimalizovaná pre väčšinu používaných verzií Internet Explorer a Firefox pre Windows, Firefox a Safari pre Mac OS X. Stránka je vytvorená pre rozlíšenie obrazovky od 1024x768 a viac.

Chcem predávať službu/produkt na jaspravim.sk – čo mám robiť?

Je to úplne jednoduché. Zaregistruj sa na stránke jaspravim.sk a prečítaj si stránku Ako na to alebo čítaj ďalej. Alebo jednoducho klikni na „Pridaj inzerát“ vpravo hore.

Chcem kúpiť službu/produkt na jaspravim.sk – čo mám robiť?

Je to úplne jednoduché. Zaregistruj sa na stránke jaspravim.sk, vyber si službu, ktorá sa ti páči a kúp si ju. Zaplať ju a my budeme peniaze držať u seba dovtedy, kým nebudes spokojný so službou alebo produktom. Ty sám/a rozhodneš kedy schváliš službu/produkt ale pamätaj, že máš vždy 72 hodín na vyjadrenie spokojnosti/nespokojnosti.

Akú garanciu mi poskytuje jaspravim.sk?

Jaspravim.sk urobí všetko preto, aby ochránilo predávajúcich pred znezužitím. Toto zahrňuje aj neoprávnené alebo úmyselné škodenie. Investujeme veľa námahy a času do preverovania tak kupujúcich ako ja predávajúcich, aby sme vyradili všetkých tých, ktorí vedú nekalú súťaž. Jaspravim.sk zabezpečuje zákaznícky servis,aby sme Vám pomohli s otázkami, objednávkami a vyriešili problémy so stránkou. Náš tím nonstop monitoruje stránku, aby sme zabezpečili pravidelné čistenie od spammerov, alebo nevhodných produktov. Prečítaj si viac na Všeobecné obchodné podmienky.

Čo keď nenájdem službu/produkt, ktorú hľadám?

Zaregistruj sa zadarmo a pridaj si zadarmo inzerát „Hľadám“ s presnou špecifikáciou, ktorú hľadáš a cenou ktorú si ochotný/á dať. Tí správni užívatelia ťa oslovia ponukou.

Alebo.

Každý deň pribúdajú nové a zaujímavé službičky a nápady. Preto odporúčame pravidelne navštevovať portál jaspravím.sk, nakoľko kreativite sa medze nekladú a to, čo nenájdeš dnes, môžeš nájsť zajtra.

Kam sa mám obrátiť keď potrebujem pomoc?

Systém fungovania Jaspravim.sk je veľmi jednoduchý a intuitívny. Ak by ste aj napriek tomu potrebovali pomôcť, alebo poradiť, prosím kontaktujte naše zákaznícke centrum na kontakt @ jaspravim.sk

Kde sa môžem sťažovať?

Ak máte akúkoľvek sťažnosť, či už na naše výrobky, alebo služby, kontaktujte nás prosím. Investujeme veľa námahy a času do preverovania tak kupujúcich, ako aj predávajúcich, aby sme vyradili všetkých tých, ktorí vedú nekalú súťaž. Na všetky vám radi odpovieme. Kontaktný formulár.

Môžem ponúkať služby/produkty aj keď nie som živnostník/firma?

Áno môžeš. Po úspešnom dodaní služby/produktu ti stránka vygeneruje zmluvu o sprostredkovaní. Keď však prekročíš zákonom stanovený limit si povinný si príjem z jaspravim.sk zdaniť. Nezabudni na túto povinnosť.

Som firma, alebo živnostník – môžem predávať svoje služby alebo produkty?

Áno, v tomto je Jaspravím.sk jedinečný. Môžete. Na Slovensku existujú tisícky malých podnikateľov, ktorí môžu ponúkať svoje služby či už koncovým zákazníkom, alebo ďalším firmám. Stačí, ak pri registrácii uvediete v registračnom formulári povinné údaje pre firemného klienta, ako sú Názov firmy, IČO, DIČ.

Som firma, alebo živnostík – môžem nakupovať služy alebo produkty?

Áno, v tomto je Jaspravím.sk jedinečný. Môžete. Stačí, ak pri registrácii uvediete v registračnom formulári povinné údaje pre firemného klienta, ako sú Názov firmy, IČO, DIČ. Dostanete po kúpe produktu faktúru, ktorú si môžete ako firma dať do nákladov. Super, že.

Môžem „vrátiť“ zakúpenú službu/produkt?

Áno. Zrušenie objednávky (ak je relevantné) môže byť uskutočnené iba prostredníctvom nášho zákazníckeho servisu maximálne do 10 dní od ukončenia a odovzdania službičky. Žiadosti doručené po tomto termíne budú zrušené. Kontaktuj nás.

Neposkytujem služby, ale viem vyrábať produkty, môžem sa aj tak registrovať?

Áno. Jaspravim.sk poskytuje možnosť predaja a kúpy aj produktom, ktoré si vyžaduju fyzické dodanie resp. doručenie ku kupujúcemu. K cene služby je následne potrebné pripočítať cenu prepravy, ktorú je povinný predávajúci uviesť v popise, alebo texte. Pamätajte, že kupujúci už pri kúpe uhradil tebou požadovanú sumu, preto je slovo dobierka nepotrebné.

Čo je to hodnotenie?

Teba ako predávajúceho hodnotia kupujúci, pričom ti prideľujú pozitívne alebo negatívne hodnotenie. Čím máš lepšie hodnotenie, tým máš väčšiu šancu získať ďalších spokojných kupujúcich. Hodnotenie si zlepšíš tým, že dodržíš podmienky službičky (čas dodania, kvalitu a pod..)

Ako dlho ostane môj inzerát aktívny?

Inzerát ostáva aktívny dovtedy, kým ho nepozastavíš alebo nezrušíš. Máš však právo pozastaviť/zrušiť svoj inzerát z akéhokoľvek dôvodu. Ak si pridáš inzerát "Hľadám niekoho... tak ten sa automaticky vypne po dátume, ktorý si stanovíš v inzeráte ako dátum doručenia.

Koľko zarobím z každého predaja služby/produktu?

Tvoja odmena sa vypočítava zo sumy, ktorú zadávaš vo formulári na stránke "Pridaj inzerát". Naša odmena za sprostredkovanie je 10% zo sumy objednávky.

Napr. Ak ponúkaš službu za 10 EUR, dostaneš vyplatené 10 – 1 = 9,00 EUR na tvoje zárobky.

Ako si vyberiem svoj zárobok?

Po úspešnom dodaní služby/produktu beží 14 dňová bezpečnostná lehota. V tejto lehote môže kupujúci priamo smerovať námietky na nás cez zákaznícky servis. Je to veľmi zriedkavé, ale táto lehota je pre obidve strany. Prípadné prešetrenia z našej strany ukáže, či všetko prebehlo v poriadku. Ak áno, môžete si vybrať zárobky v časti Predaj > Moje zárobky.

Kam posielate peniaze?

Nezabudnite si v profile vyplniť číslo účtu alebo PayPal konto, kam ti zarobené peniaze pošleme. Peniaze posielame bez poplatku len na bankové účty v Slovenských bankách a na PayPal. Účty zahraničných bánk budú spoplatnené podľa sadzobníka Tatra banka, a.s.

Ako môžem komunikovať s predávajúcim/kupujúcim?

Pred samotnou objednávkou si môžete písať krátke správy priamo na jaspravim.sk. Správy Slúžia na vyriešenie detailov, termínov. Vpisovanie kontaktov a kontaktných údajov, webstránok je zakázané a pod. Má za následok zablokovanie konta. Po zrealizovaní objednávky, môžete komunikovať spolu cez správy ako aj si posielať prílohy. Do správy môžeš vpísať 500 znakov, preto ak je zadanie väčšie vpíš ho do textového dokumentu. Povolené prílohy sú obrázky (jpg, gif, png), word, excel, powerpoint. Ak potrebuješ poslať iný formát zbaľ (zkomprimuj) ho do formátu .rar, .zip

Čo je to ponuka na mieru?

Priamo zo správy môže jedna aj druhá strana vytvoriť na 2 kliky ponuku, ktorú si môže za pár minúť objednať druhá strana. Nemusíte mať inzerát, môžete vytvoriť ponuku podľa dohody s druhou stranou a nemusíte čakať na schválenie ako pri inzeráte.

Kedy mám využiť ponuku na mieru?

Vhodná je keď chceš dať kupujúcemu zľavu, splniť špeciálnu požiadavku alebo keď jednoducho nemáš inzerát s ponukou, ktorú práve kupujúci potrebuje.

Pre aké služby je vhodná ponuka na mieru?

Je vhodná pre služby ako napríklad preklady a ďalšie služby, kde je veľká variabilita konečnej ceny.

Vidia moju ponuku na mieru aj iný užívatelia?

Nie túto ponuku vidí iba druhá strana správy, ktorej sa týka. To je výhoda aj nevýhoda zároveň. Nakoľko danú službu/inzerát nemôžeš použiť na predaj ďalej. Slúži len na jednu konkrétnu objednávku dohodnutú prostredníctvom správ. Hodnotenie z tejto objednávky ti ale ide do celkového hodnotenia profile. Preto ak chceš predávať túto službu viackrát a zbierať hodnotenie, určite si pridaj štandardný inzerát TU.

Čo ak druhá strana ponuku nepríjme?

Áno aj to sa môže stať. Jednoducho ju môžeš vymazať a pridať novú. Trvá to len minútu.

Ako si mám ponuku na mieru kúpiť?

Pri ponuke priamo v správe je možnosť “Objednať” po kliknutí sa dostaneš priamo do košíka, kde už objednávku dokončíš štandardným spôsobom. Celý objednávkový proces je rovnaký ako pri štandardnej objednávke a platia rovnaké podmienky ukončenia.

Čo ak sa zruší moja objednávka dostanem späť peniaze?

Ked zruší kupujúci objednávku napr. kvôli nedoručeniu alebo výsledok nezodpovedá zadaniu, peniaze Vám automaticky pribudnú na konto na jaspravim.sk a môžete ich použiť okamžite na ďalšie nákupy. Ak ste objednávku zrušili omylom, napíšte nám a my ju znovu aktivujeme. Ak si nevyberiete inú službu/produkt môžete si peniaze vrátené na konto na jaspravim.sk poslať na Vami vybrané číslo účtu po uplynutí 3 dňovej bezpečnostnej lehoty, rovnako ako zárobky kliknutím na Moje Zárobky.

Kedy mi predávajúci dodá objednávku?

Každý inzerát má uvedený Dátum doručenia. Čas začína plynúť až po úhrade objednávky kupujúcim a jej aktiváciou v systéme. Čiže ak má predávajúci v inzeráte "Doručenie do 3 dní" mal by objednávku doručiť 3 dni od aktivácie objednávky.

Ako urobiť objednávku?

Keď chceš objednať niektorú službu alebo produkt stačí keď klikneš na gombík “Objednať” v každom inzeráte. V košíku môžeš potom upraviť množstvo, napr. ak chceš preložiť 10 strán uprav množstvo v košíku na 10 ks. Dokončiť objednávku môžeš zaplatením: Platobnou kartou, Bankovým prevodom alebo cez PayPal.

Prečo sa platí vopred?

Aby sa zabezpečila bezpečnosť pre kupujúceho aj predávajúceho. Keďže jaspravim.sk podrží peniaze v zábezpeke, kupujúci má istotu že predávajúci ak nedodá službu tak ako ju sľúbil tak nedostane peniaze. A predávajúci má istotu, že ak si kupujúci urobil objednávku, tak peniaze sú už u nás v zábezpeke a keď dodá službu/tovar tak ako proklamoval, peniaze určite dostane.

Ako mám doručiť objednávku keď som predávajúci?

Na doručenie objednávky a spustenie procesu dokončenia je potrebné poslať text/prílohu cez jaspravim.sk a priamo v objednávke kliknúť na “Doručiť objednávku”. Ak doručujete produkt, napíšte do textu "Odoslané" a kliknite na "Doručiť objednávku". Následne má kupujúci 72 hodín na vyjadrenie súhlasu a objednávka sa ukončí alebo ešte bude treba niečo dopracovať/opraviť/doplniť. Ak s dodávkou nesúhlasí proces treba vždy zopakovať.

Ako mám ukončiť objednávku/ohodnotiť predávajúceho ako kupujúci?

Keď predávajúci doručí objednanú službu/produkt je potrebné kliknúť v závislosti od toho čo chcete urobiť. Ak je spokojnosť klikni na “hotovo” a napíš svoje hodnotenie. Ak spokojnosť nie je, klikni na “ešte to nie je dobré” a napíš predávajúcemu čo potrebuješ upraviť/doplniť/dopracovať.