Externý marketingový pracovník/marketingový špecialista
Prehľad
Popis
Mnohé firmy už dnes majú vlastné marketingové oddelenie. Na to, aby ste mohli takúto firmu konkurenčne tromfnúť nemusíte vynakladať finančné prostriedky na vytváranie takéhoto oddelenia a platiť fixných zamestnancov.Tak ako si dnes firmy najímajú externých špecialistov z rôznych oblastí, napr. právnych služieb, grafických služieb, atď., tak nie je v dnešnej modernej dobe problém externe spolupracovať s marketérom.
Veľkou výhodou pri takejto spolupráci je to, že "kolega" z vonka sa na veci pozerá z nadhľadom, nie je ovplyvnení interným prostredím a kultúrou, bez obáv povie to, čo sa otvorene, kriticky inak nesmie povedať.
Cena je za hod. práce a odvíja sa od konkrétneho problému, situácie.
Inštrukcie
Odpoveď na otázku, čo firma potrebuje v rámci marketingu riešiť?- Tvorba marketingovej stratégie v rámci krátkodobého a dlhodobého plánovania spoločnosti
- Analyzovanie trhu a monitoring konkurencie
- Príprava marketingových kampaní, ich sledovanie a vyhodnocovanie
- Upevňovanie postavenia obchodnej značky na trhu
- Plánovanie , organizovanie a vyhodnocovanie ankiet - prieskum trhu
- Spoznanie zákazníka a chápanie jeho správania
- atď....
O predajcovi
Pamätám sa, ako by to bolo včera, keď sa ma po nástupe na strednú školu známy pýtali, čo to vlastne študujem? Na moju odpoveď, „pracovníka marketingu“, sa nechápavo pýtali, „čo to je“? Horšie bolo, že ani ja som nevedela, čo to je... Paradoxne, ďalšie moje kroky v štúdiu na vysokej škole smerovali tiež k marketingu. A takto sa marketing stával aj mojim koníčkom... A tak niet dňa, večera i nočného zaspávania bez stáleho prúdu kreatívnych myšlienok a nápadov :) V praxi sa marketingu venujem už niekoľko rokov. Ako podnikateľ, majiteľ marketingovej agentúry od roku 2013. Pomáham neziskovým organizáciám, začínajúcim podnikateľom, živnostníkom, malým i stredným firmám.